Jelenleg a kastélyban képtár működik, egyik jelentős gyűjteménye a barokk kiválóságai, és a számunkra csodákat mutató a világ legnagyobb Klimt gyűjteménye. A kastélyban található képtár szinte a világ első nyilvánosan látogatható gyűjteményévé vált. Renoir, Monet, Van Gogh képei mellet mindenképpen a fénypont mégis a Csók, Judit, Beethoven fríz. Első alkalommal nem emlékszem Klimt Csókjára. Csak máséra. A szecessziós remekművei ámulatba ejtettek. Akkor alig egy hete látta a Csók 3D-s megoldását Rodintól Párizsban. Már az is elkápráztatta. Rettenetesen tetszett ott a kortárs, bár inkább az expresszionista hatásokat véltem látni Kokoshka képein. Bár akkor is azok a képek fejezték ki a lelkem világát. Klimt pedig az álmokat, vágyakat jelentették számomra, a képen felfedezhető hevült szexuális töltet láttán. A Csók képtől alig lehetett elvonszolni minket. A kis miniatűr kép itt áll az asztalomon, zavarba hozva a hozzám betévedőket. A kép a szerelem oltárképe. A két figura szögletesen kapcsolódik össze. A nő térdel, a férfi olyan, mintha állna. A férfi feje úgy mered a nő feje felé, mint egy fallosz. A ruházaton fel lehet fedezni a női méhet és a férfi nemi szervét. Térbeli bizonytalanságba helyezi a párt, mintha egy szakadék szélén állnának. A férfi ruhája szögletes mintákkal teli. Képein érdekes módon a nő kibontott vörös hajzuhataga a visszatérő motívum, erotikát sugározva. A szereplők ruháin a visszatérő motívum a férfi és női ivarsejtek ornamentikája.
Múzeum után bevágtuk magunkat az éjszakai életbe, hajnalig tomboltunk. Megjegyezte, hogy milyen furcsa vagyok. Mintha eszeveszetten keresnék valamit, amit elvesztettem. ;$ Kamaszkorom legszebb nyarát…
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.